Як Україна буде переходити за 10 років на електрокари

В Верховну Раду подано законопроект №2532, згідно з яким через 10 років вся Україна пересяде на елетрокари.

Які норми передбачає документ і що зміниться після його ухвалення?

Так, в одному з пунктів законопроекту говориться: «З метою збереження навколишнього середовища, виконання міжнародних зобов’язань щодо зменшення викидів в атмосферу, поліпшення екологічного стану в містах, а також зменшення залежності економіки від імпорту нафти і нафтопродуктів, держава визначає своїм пріоритетом перехід на електричний автомобільний транспорт до 1 січня 2030 року» .

У документі передбачені такі зміни:

— до 31 грудня 2022 року скасовується Пенсійний збір при реєстрації електромобіля;

— до 31 грудня 2024 року електромобілі з «зеленими» номерними знаками зможуть їздити по ряду для громадського транспорту;

Крім того, Кабміну доведеться розробити державну програму з пільгового кредитування і страхування на покупку електромобіля. Також уряду доручається створити програму з розвитку українських виробників електрокарів, виробництва та утилізації акумуляторних батарей.

Велика частина пунктів законопроекту стосується зарядних станцій для електромобілів. На сьогодні в Україні налічується 2054 зарядні станції з 4069 точками підключення, порахував сервіс PlugShare.

Для порівняння, в 2014 році в Україні було всього 35 зарядних станцій всіх типів. На одну зарядну станцію в країні припадає сім електромобілів (приблизно 3,5 на кожну зарядну точку). Це можна порівняти з показниками країн Європи.

Але 95% зарядок в Україні – це повільні станції змінного струму, каже Ігор Ковальов, керівник напрямку YASNO E-mobility. Час зарядки на них обчислюється годинами. Більшість станцій розташовані у великих містах. Дефіцит потужності електромереж на трасах і невисокий попит з боку власників електрокарів ускладнюють розвиток інфраструктури між великими містами.

Крім того, підключати нові зарядні станції складно через бюрократію.

«Сфера практично не врегульована. Для підключення зарядних станцій більше працюють особисті зв’язки, ніж прописаний механізм. Підключити зарядну станцію складно – потрібно робити проект, виводити точку підключення, навіть якщо мова про станції малої потужності», – зазначив Олександр Кравцов, директор компанії Electrocars.

Але найбільша проблема – зарядні станції не вигідні бізнесу, вважає Артем Коломоєць, менеджер з продажу компанії E-Line, яка виробляє станції зарядки електромобілів.

«Навіть попри те, що електромобілів стає більше, відсоток електромобілів – невисокий. Наявність зарядної станції може бути додатковим маркетинговим ходом для ресторанів, житлових комплексів, парковок, щоб залучати додаткових клієнтів. Але саме заробляти на цьому рано», – наголосив він.

Більшу частину складнощів має вирішити проект закону:

— до 31 грудня 2024 операторам зарядних станцій не потрібно отримувати ліцензію;

— до 31 грудня 2022 роки не потрібно буде платити за підключення і виділення потужностей для операторів автомобільних зарядних станцій;

— до елементів благоустрою додадуться струмоприймачі підключення електромобілів до мережі зовнішнього освітлення та зовнішньої реклами;

— нові автозаправки, які будуються за містами, повинні будуть бути обладнані зарядними станціями.

Головний редактор Марина Жуковіна

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *